Køb og leveringsbetingelser

Køb og leveringsbetingelser

Ildstedbutikken ejes af J&W One AB 556941-3049. På vores hjemmeside finder du biopejse i mange forskellige designs, og alle vores pejse er af meget høj kvalitet. Vores mål er at distribuere vores produkter rundt om i Europa, og opfylde vores kunders krav og ønsker. Disse betingelser gælder for alle køb og bestillinger, som er gjort på www.ildstedbutikken.dk, såfremt kunden er bosat i Sverige. I det tilfælde, at kunden er bosat i et andet EU-land end Sverige, gælder de betingelser og vilkår der er gældende, i den pågældende kundes land. Vi følger forbrugerretslig lovgivning i kundens land, som det kræves ifølge EU’s regler.

Hvis du har nogens pørgsmål angående vores køb og leveringsbetingelser, er du mere end velkommen til at kontakte os på e-mail, på support@Ildstedbutikken.se. Du kan kontakte os på denne andresse:.
J&W One AB, Ildstedbutikken (Momsnummer: SE556941-304901)
Slottsvägen 43
252 84 Helsingborg
Sverige
Tel: +46 (0) 723 884.659

Som kunde hos Ildstedbutikken: Ildstedbutikken har adgang til information, om dine gemte personlige oplysninger. Du har også ret til, at denne information skal ændres eller fjernes.

Hvis du har spørgsmål, så kontakt os gerne på support@Ildstedbutikken.dk. Vores kundeservice vil svare på din e-mail inden for 24 timer.

 

Priser og totalomkostninger

 

Alle de produkter vi sælger kan bruges i Sverige. Total omkostning, inklusive fragtomkostninger og andre afgifter, samt moms, er tydeligt specificeret ved kassen. Tilbud er tydeligt markeret med tidsbegrænsninger og andre betingelser. Tilgængelighed vises altid på produktsiden.

Fri fragt gælder ved køb over 1.000 kr. Hvis ikke købet er over grænsen for fri fragt, er fragtprisen 95 kr. Heri indgår der Svensk moms på 25%.

Salg til mindreårige

For at kunne handle hos Ildstedbutikken, skal du være over 18 år. Alternativt kræves der tilladelse af forældre. .

Alle de priser du finder på vores hjemmeside, er inkl. Moms på 25%: Momsen medregnes og vises på ordresammenfatningen/fakturaen, sammen med eventuelle fragtomkostninger, inden du bekræfter købet. Hvis der sker ændringer mht. moms, forbeholder vi os retten til at ændre priserne med tilsvarende værdi. Prisjusteringer kan ske når som helst, og uden varsel.

Gavekort / Rabatkuponer

Alle gavekort eller rabatkoder bruges i kassen under ”Indtast rabatkode”. Kuponerne kan ikke kombineres, skulle dette ikke fremgå tydeligt af den specifikke rabatkode. Ansvaret for at angive en korrekt rabatkode, ligger hos kunden. Fejlagtigt indtastet rabatkode kan ikke ændres efterfølgende. Der kan ikke bruges mere end ét gavekort pr. køb. Kontakt venligst support@Ildstedbutikken.dk hvis du vil bruge mere end et gavekort på én gang.

Priserne i og udenfor EU

Når ordren skal sendes uden for EU, debiteres ingen moms. Prisen inkluderer ikke nogen import moms, skatter, toldafgifter og administreringsafgifter for fragtleverandører i destinationslandet. Disse skal betales af modtageren. Afgifterne varierer fra land til land. Brugbar valuta på hjemmesiden er EURO og SEK. Kontakt os på support@Ildstedbutikken.dk hvis du vil har betalt moms, selvom din ordre skal sendes uden for EU.

Returnering og bytning

Hvis du ikke er helt tilfreds med dit køb, er det tilladt at returnere dine produkter til os, indenfor 30 dage efter du har modtaget dine produkter. Ved dellevering gælder det 30 dage efter du har modtaget den sidste pakke. Tilbagebetaling sker indenfor 14 dage efter vi har fået varerne tilbage, i god stand. Tilbagebetaling sker i øvrigt på samme måde, som ved bestilling. Returnerede produkter skal pakkes ordentligt ind i originalindpakningen. Den oprindelige indpakning bør ikke anvendes som yderste lag, da produktet kan skades.

For at håndtere dine returneringer så effektivt som muligt, beder vi dig om at kontakte os på support@Ildstedbutikken.dk. Vi vil give dig et referencenummer, som du skal påføre returemballagen.

Du har ansvaret for omkostningerne ved returforsendelsen, når du sender dine produkter tilbage til os. Returnering skal sendes til vores adresse, som du finder længst nede på forsiden. Husk at du er ansvarlig for at varerne kommer frem til os. Pack derfor varerne omhyggeligt, så de ikke kan komme til skade. Vi anbefaler også at du sender varerne sporbart, f.eks. som pakke eller rekommanderet brev. Ved returnering fra udlandet, er det vigtigt at mærke forsendelsen med ’retur’, for at undgå ekstra omkostninger.

Garantier

På alle vores ildsteder, tilbyder vi 5 års garanti, hvis ikke andet angives. Ved de andre produkter vi sælger, henviser vi til de svenske regler for forbrugerne og generel handelsvilkår. Se www.konsumentverket.se for mere information.

Betaling

INFORMATION OM KORTBETALING MED PAYSON:
Betaling sker nemt og sikkert med Payson. Selv om du ikke har en Payson-konto, kan du nemt lave transaktionen alligevel. Payson samarbejder med VISA, MasterCard samt alle svenske banker, der tilbyder direkte betaling/overføring; Swedbank, Handelsbanken, SEB, og Nordea.

Payson har meget høje sikkerhedskrav, og er PCI-certificerede af Trustwave, som er en international organisation for sikker e-handel. Al trafik krypteres gennem 128-bit SSL, og alle korttransaktioner er baseret på bankernes såkaldte 3D-secure teknik.

 

Payson startede i 2004 i Sverige, og over en million personer har brugt Payson, der er en velkendt betalingsløsning på nettet.

 

INFORMATION OM PAYSONFAKTURA:
Hvis du vælger at betale med PaysonFakture, har du betalingsfrist på 14 dage, og fakturaen vil blive fremsendt separat per e-mail, til den e-mailadresse du har oplyst. For at betale med PaysonFaktura, skal du være fyldt 18 år, og være statsborger i Sverige, samt godkendes i den kreditprøve der gennemføres ved købet.

Ved for sen betaling sender vi en betalingspåmindelse, hvorved lovpligtigt rykkergebyr på 50 kroner tillægges. Vi debiterer også en morarente på 2% per måned, fra fakturaens forfaldsdato. Ved udebleven betaling overdrages sagen til inkasso, hvorved lovpligtig inkasso-afgift tillægges, på 160 kr. Payson forbeholder sig retten til i særskilt tilfælde, at nægte at levere, og revidere kundens kreditværdighed. Hvis du har spørgsmål om hvorfor du er blevet afvist, kontakt da Payson AB.
INFORMATION OM PANTSÆTNING:
Ved betaling med PaysonFaktura, vil fakturaen blive pantsat hos Payson, og derefter til Gothia Financial Group AB.

Leveringstid og leverandør

Vores produkter sendes direkte fra vores leverandør i Frankrig med FedEx, og vi skønner at leveringstiden til alle lande indenfor EU, er 4-10 dage. Når et produkt er på vej til dig, vil vi sende en bekræftelse herpå via e-mail, som indeholder information om hvordan du sporer dit produkt. Du kan også finde dit sporingsnummer (tracking nr) på ”Min Konto” på hjemmesiden.

Det kan også ske tilfælde, som gør det umuligt for os at gennemføre din bestilling. F.eks. hvis vores leverandør ikke kan leve op til dennes forpligtelse til os. Vi vil underrette dig om dette via e-mail, hurtigst muligt.

Defekte produkter og transportskader

Hvis varen bliver beskadiget eller forsvinder under transport fra Ildstedbutikken, på vej til kunden, er det Ildstedbutikken der har ansvaret. Hvis varen bliver skadet eller bortkommer, når du returnerer den, er det dig som bærer ansvaret. Vi anbefaler derfor, at du pakker omhyggeligt ind, når du sender tilbage til os, i originalindpakningen, eller tilsvarende materiale. Ved returnering anbefaler vi, at du sender produktet sporbart (tracking).

Hvis varen er beskadiget, og det er direkte skader fra transport, beder vi dig kontakte transportfirmaet, og underrette os inden for 7 hverdage på support@Ildstedbutikken.dk.

Ikke afhentet pakke

Ved pakker der ikke afhentes hos FedEx, giver Ildstedbutikken ret til at debitere kunden for returfragt og håndteringsomkostninger på i alt 350 SEK, inkl. moms. Alle regninger for ubetalte pakker sendes fra os.

Klager

Du har altid ret til at pakke varerne op, og kontrollere at de er i orden. Hvis et produkt er defekt eller skadet, eller på anden måde har nedsat funktion, beder vi dig kontakte vores kundeservice per e-mail support@Ildstedbutikken.dk. For at håndtere klager så effektivt som muligt, beder vi dig sende digitale billeder af skaden. Ved returnering af et defekt produkt, er det Ildstedbutikken der betaler for fragten. Hvis du vælger at returnere et defekt produkt, er det dig der er ansvarlig for at det kommer frem. Vi beder dig derfor om at pakke produkten godt ind, i originalindpakningen, og beskrive fejlen.

Konfliktløsning

Hvis der opstår konflikt, tvist eller uenighed, følger Ildstedbutikken (ARN)s anbefalinger. Vi forsøger altid at finde en løsning på en tvist eller konflikt, og samtidigt på en så smidig måde som muligt, at udbedre uenigheden med kunden.

Alternativ konfliktløsning

Den Europæiske Kommission vil inden for kort tid lancere en online-platform, som gør det lettere for kunder og firmaer, at løse konflikter gennem et online system (ADR/ODR) Alternativ eller ODR. Platformen vil være tilgængelig på http://ec.europa.eu/odr fra 15 feb. 2016.

Force majeure

Ildstedbutikken er fritaget for sanktioner for manglende evne til at udføre enhver forpligtelse under denne aftale, hvis sådanne manglende opfyldelse skyldes omstændigheder nedenfor, og omstændighederne indvikler, forhindrer eller forsinker fuldbyrdelsen.

Som en befriende faktor bør anses, bl.a en statslig handling eller undladelse/forholdsregel, ny eller ændret lovgivning, konflikt på arbejdsmarkedet, blokader, strejker, brand eller oversvømmelse, sabotage eller uheld af større størrelse. Force majeure omfatter også regeringsbeslutninger, der påvirker markedet og produkterne negativt, f.eks. salgsrestriktioner, advarsler, forbud osv.